kristaaaa.blogg.se

En brud från Karis som är mamma till finaste Nicholas och sambo till Stefan, även kallad Schöne. Jobbar som skolgångsbiträde samt eftisledare i en finsk skola i Sjundeå. Skriver om min vardag som består av vänner, familj och motion.

SOMMARLOV

Publicerad 2014-05-31 21:36:35 i Allmänt,

Samma dag som jag skrev tidigare inlägget börja jag känna mej som en människa igen mot kvällen, fick lite mat även och hållas i mej. Efter att ha sovit fler dagar i sträck vaknade jag på torsdagen med hur mycket energi som helst. På förmiddagen fick jag ett samtal av en vän från Lahtis att hon var 16 km från Karis påväg till stugan som är i Snappertuna.. Jag blev sååå överraskad och glad att jag medsamma körde iväg till Abc för att träffa henne! Hoppas vi ännu får en träff att passa in under sommaren. När jag kom hem började "storstädningen", dvs städningen som låg efter i typ en vecka, ingen som städat något mer än vad som måsta. Så ja dammsugade grundligt, torkade av köksdisken, fyllde och tömde diskmaskinen mm. Även golven borde har tvättats men eftersom det regnade var det ingen vits för våran söta hund skulle har lagat märken direkt på golven då han varit ute.
Sista arbetsdagen och våravslutningen avklard, så nu blir det över 2 månaders sommarlov som kommer att sitta utmärkt! Ladda batterierna inför kommande läsår som börjar 7.8.2014.





Fick 5 st blommor, 3 chokladplattor, välbehövd nyckelkjed för arbetsnycklarna och 2 örtväxter (iaf tror jag att det är sådana)...





Dessa? Kan någon vänlig berätta för mej vad dessa är och hur jag skall sköta dem? :D hälsningar av tummen mitt i handen..

Som sagt, härliga elever och härlig personal. Nästa år blir det lite förändringar eftersom jag kommer att ha 3 titlar istället för 2: skolgångs biträde, eftisledare OCH jumppalärare! Javisst, kommer att få vara lärare 6h/vecka. Me likey!

Idag har dagen varit programfylld. Avslutning, mat i Sågen och kaffe i Ingå skärgård. Imorgon blir också en fartfylld dag, nämligen vi åker till Högholmen!

Adios

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela