kristaaaa.blogg.se

En brud från Karis som är mamma till finaste Nicholas och sambo till Stefan, även kallad Schöne. Jobbar som skolgångsbiträde samt eftisledare i en finsk skola i Sjundeå. Skriver om min vardag som består av vänner, familj och motion.

sjuk, sjukare, sjukast

Publicerad 2014-05-28 14:04:48 i Allmänt,

Tyst på den här fronten, förlåt. Har legat i sängen sen söndagen, trots att jag spydde första gången på fredagkväll. Lördagen var jag slut men annars helt okej, vi var t.om o grilla till ett par vänner på lördagen eftersom jag som sagt bara spydde en gång på fredagen och trodde det var bra med det. Men det tyckte inte magen när vi kom hem, tidigt på söndagmorgon började jag må illa igen. Spydde för andra gången och låg så gott som hela söndagen i sängen och sov. Stannade måndagen och tisdagen hemma för fick ingen mat i mej och har bara legat i sängen. Inga krafter. Nu är det onsdag, känner mej lite bättre igen och det var meningen att jag skulle prova mej på jobb idag men igårkväll 9 tiden började det vrida i magen och sen fick jag springa på vessan med jämna mellanrum första timmarna. Nu är jag så förbannat trött på att vara trött.. Har ju inte fått någon mat och hållas i mej sen förra veckans torsdag 😳 
Ringde idag till hälsocentralen och fick remiss för crp, vätskebalans blodprov och salmonellaprov. Det där sist nämnda e fortfarande ogjort. 
 
Ps. Blev ju i förra vecka godkänd i min första examensdel gällande skolan jag går vid sidan om jobbet. Fyra skall man ha avklarade, så three left to go!
 
Inte så hemskt intressant fakta idag, förlåt för det. Nu i samma väva ringde skötaren från hälsocentralen och sa att crp var 23 och andra proven helt normala, så nu blir det mera vätska och hoppas på att den här jäkeln ger sej!!

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-05-28 14:15:13

Krya på gumman <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela