kristaaaa.blogg.se

En brud från Karis som är mamma till finaste Nicholas och sambo till Stefan, även kallad Schöne. Jobbar som skolgångsbiträde samt eftisledare i en finsk skola i Sjundeå. Skriver om min vardag som består av vänner, familj och motion.

härlig söndag

Publicerad 2014-03-23 21:48:16 i Allmänt,

Vet inte när jag har njutit av en söndag så mycket som jag gjort idag. Fick efter många veckors paus ha en sovmorgon och ett färdig dukat morgonmål. Efter lite byktvätt for vi på kaffe till grannarna. Klockan 12 kom en vän på extempore besök och vi for iväg på en 5 km rask promenad, även Nicholas fick komma med :) han tycker om att åka vagn. Så roligt att få promenad sällskap! Efter powerwalken bjöd jag henne på kaffe medans Nicholas fick bli ute och vila. Sedan råkade vi båda ha ärenden till butiken så vi gjorde varandra sällskap innan hon åkte tillbaka till Ingå.
Hemma blev det matlagning och när vi ätit for vi iväg till hallen var jag torkade bilen inuti av damm och dammsugade den medsamma. Samtidigt underhöll sambon sonen och tvättade bilmattorna och sköljde av vagnen. Bilen blev som ny och så även vagnen. När jag gjort mitt med bilen, sköljde sambon även av den. Såå skönt med en ren bil både inuti och utifrån. Kan här emellan berätta att det brukar vara sambon som får sköta allt gällande bilen men idag fick jag någon typ av energikick som inte gick att motstå 😎
Anyway, energikicken fortsatte då vi kom hem.. Smörjade hjulen på vagnen och kom med otroligt bra idèer gällande vårt gårdprojekt. Hmm, såna här dagar lever man länge på 😄
Trots det behöver kroppen vila och det är åter dags att lägga sej och imorgon stiga upp för en ny arbetsvecka.

Tack och godnatt 😴

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela