kristaaaa.blogg.se

En brud från Karis som är mamma till finaste Nicholas och sambo till Stefan, även kallad Schöne. Jobbar som skolgångsbiträde samt eftisledare i en finsk skola i Sjundeå. Skriver om min vardag som består av vänner, familj och motion.

annorlunda lördag

Publicerad 2014-03-29 20:26:22 i Allmänt,

Idag har det varit en skön dag trots förra natten. Vaknade lite före 1 av att killen grät i sitt rum och eftersom jag aldrig brukar direkt rusa dit, så kollade jag läget en stund men eftersom han inte somna om så gick jag in i rummet. Kände medsamma att det luktade spyor. La på lite lampor i tamburen för att kolla hur det egentligen såg ut och rätt hade jag. Hela sängen och hela killen var full av spyor. Lyfte upp killen, väckte sambon som fick klä av honom och lägga torr blöja medan jag plockade fram handdukar att lägga i vår säng som underlag eftersom det var där som Nicholas skulle fortsätta sin natt. Sambon däremot fick ta plats i gästrummet eftersom det blir så trångt om vi alla sover i samma säng. Sov dåligt egentligen hela natten, väntade bara att Nicholas skulle spy igen (vilket som tur aldrig hände). Killen vaknade 7.00 och låg i sängen pratande och sjungande, men som tur somna han om kl 8.00 och blev väckt 9.20 av pappan i huset som skulle till frissan.
Anyway. Killen var glad och pigg på morgonen och har inte spytt sen inatt. Nu sover han i sin egen säng och skall bli intressant att se hur natten går. Har varit på kaffe till hembageriet med Moca, Elin och Abbe. Trevligt att hinna prata barnfritt emellan. Sedan for jag via butiken hem och började städa. Älskar solen och det enda negativa med den är att allt skit syns precis överallt. Men så länge som jag får sol så kan jag leva med det. 😎 Så nu är golven tvättade och städningen fortsätter imorgon med dammtork. Får ju inte glömma heller att jag hade en hel del sängkläder med mera att tvätta, men det är även så skönt att kunna hänga ut dom och torka! Och en rask promenad har vi hunnit med.. Så med andra ord har det varit en trevlig lördag 😊
Nu njuter jag av tystnad eftersom sonen sover och sambon e på bastukväll. Tänker gå tidigt och lägga mej och ladda "batterierna" 😴 tröttheten fortsätter..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela