kristaaaa.blogg.se

En brud från Karis som är mamma till finaste Nicholas och sambo till Stefan, även kallad Schöne. Jobbar som skolgångsbiträde samt eftisledare i en finsk skola i Sjundeå. Skriver om min vardag som består av vänner, familj och motion.

första semester veckan

Publicerad 2014-06-06 22:36:14 i Allmänt,

Första semesterveckan bakom men som tur så är det ännu många framför. Veckan har bestått av många träffar av härliga vänner och förutom det har vi fått ganska mycket gjort här hemma också.
Påbörjat bland annat soffbygge till terassen, nu är också en del av bräderna på men liten way to go ännu:



Idag for Nicholas till mommo övernatten så jag och sambon har haft kvalitetstid. Men eftersom sambon har dejour den här helgen blev det inget extra.. När han kom hem från jobbet åkte vi till Harolds:



Annaggi så det va gott med en flåtiger lövbiff! Råkade också träffa på ett par vänner och deras nyföddä flicka som är endast 6 dagar gammal och jestas så söt! När vi kom till Karis igen så for vi via Tarjoustalo för att inhandla lite verktyg för att lägga upp 2 hyllor i köket, men förutom det fyndade jag även dessa:



bara 5€ kostade de, billigt tyckte jag.

Förutom allt ovan var jag idag körandes till Esbo för att byta ut min vagn, alltså Gesslein som jag köpte 2 månader sen:



vagnen har haft konstigt ljud ända sedan jag köpte den, synd för den är ju snygg så tusan! Efter att jag stridit med butiken och tagit kontakt med konsumentskyddet fick jag äntligen vagnen bytt mot ett annat märke. Tyvärr så mista jag dock 20% av den summan som jag betalat för vagnen. Böt vagnen mot en basic brio vagn som hoppeligen fungerar som den skall:



Snart i säng, tidig väckning imorgon för skall dra rumpa-mage i Sportfigur 10-11!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela