kristaaaa.blogg.se

En brud från Karis som är mamma till finaste Nicholas och sambo till Stefan, även kallad Schöne. Jobbar som skolgångsbiträde samt eftisledare i en finsk skola i Sjundeå. Skriver om min vardag som består av vänner, familj och motion.

förberedelser

Publicerad 2014-06-12 21:58:00 i Allmänt,

Idag har jag och Nicholas varit till rådgivningen, på 2 års granskning.. Nu är han 89 cm lång och 12,5 kg 💕 Kan ni förstå att det på lördagen är 2 år sedan vårt lilla troll föddes? Det kan inte jag. Tycker om att baka men när det även skall städas en hel del inför kalas så bestämde jag mej i år att börja förbereda bakandet i god tid.. Så nu har jag 2 marängkaksbotten, ca 20 st "marängkex", 3 påsar med bulla och 2 kakbotten färdiga. Skall ännu laga en plåt med mokkarutor och en "varm smörgåskaka" (receptet lånat av en vän) ELLER bara köpa köttpasteijer, beror på lite hur orket är imorgon. Det första jag kommer att göra imorgonbitti är att ringa hvc, har troligen bihåleinflammation eftersom ALLT jag gör tar ont i huvudet 😳Soffan på terassen är nu så gott som färdig: Nu skall den ännu dras över med samma olja som terassen, skaffas passliga madrasser och dynor till ryggstödet. Får tacka min sambo som fixat den klar så fort, för skulle jag har gjort den själv vore den nog ännu halvfärdig 😂

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela