kristaaaa.blogg.se

En brud från Karis som är mamma till finaste Nicholas och sambo till Stefan, även kallad Schöne. Jobbar som skolgångsbiträde samt eftisledare i en finsk skola i Sjundeå. Skriver om min vardag som består av vänner, familj och motion.

helgen

Publicerad 2014-07-20 22:04:27 i Allmänt,

Så gick åter den helgen. Har gjort en liten affär, har nämligen bytt ut min båt till en lite större. Nya båten är dock ca 10 år äldre än den jag hade men som sagt större. Och på fredag eftermiddag kom mamma med mej och skura båten inuti. Dit for cirka 3 h men nu är den skurad allt från golv-väggar-tak och bänkar. Lägger ut lite bilder på bytet bara den e färdig med lite detaljer 😊
Igår kom Nicholas gudmors flicka Ella till vårt övernatten och vi hade en mycket trevlig dag. Höjdpunkten på dagen för barnen var nog säkert 2 timmars vistelsen i Lejonparken @ Ekenäs med glasspaus mellan varven. 
 
Idag hade vi planerat att åka till stranden om vädret är fint men det var det ju inte. Som tur så stanna vi hemma för klockan 13 tiden började det åska och en liten stund senare i samband med ösregnet börja det blixtra, riktigt ordentligt liksom. Så när Nicholas for på päikkäre satt jag och Ella ner oss vid matbordet och spelade kimble, utan någon ström i huset. 
 
Länge sen jag spelat bordspel med barn, kul var det 😊
 
Strömmen for ca 13 tiden och kom tillbaka efter 16.30 för när jag och barnen åkte till abc för att äta (eftersom jag inte kunde laga mat hemma utan ström) hade vi ännu inte någon ström men när vi kom tillbaka hem hade strömmen kommit tillbaka. 
Nu sitter jag i min ensamhet och ser på film eftersom sambon brevid somnat, alltid samma sak med han och film. Sak samma, ska söka mej mot sängen småningom och försöka vakna lite tidigare imorgon för att uträtta ärenden. Godnight.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela