kristaaaa.blogg.se

En brud från Karis som är mamma till finaste Nicholas och sambo till Stefan, även kallad Schöne. Jobbar som skolgångsbiträde samt eftisledare i en finsk skola i Sjundeå. Skriver om min vardag som består av vänner, familj och motion.

efter nedförsbacken kommer uppförsbacken

Publicerad 2013-11-04 21:21:25 i Allmänt,

Livet börjar se bättre ut igen. Har alltså sökt till 2 tjänster som eftisledare. I ansökan erbjöd båda 25h/vecka dvs en arbetstid 12-17, ena tjänsten var i kyrkslätt medan andra var i sjundeå. På fredagen var det meningen att jag skulle på intervju till Kyrkslätt på hemvägen från Ikea, men eftersom VR tydligen strejkat så blev det en intervju via telefonen pga att damen jag skulle träffa inte kunde ta sej till Kyrkslätt. Innan samtalet var slut meddela hon att jag får tjänsten och kan börja i måndag om jag bara kan (dvs idag).. Men eftersom lönen är väldigt dålig med endast 25h/vecka så måsta jag tacka nej till jobbet då det inte skulle har varit lönsamt för mej att börja köra till K för en minimal lön. 
Idag var jag på intervju till Sjundeå var jag var förberedd att tacka nej även till denna tjänst eftersom jag var säker på att de inte heller har möjlighet att erbjuda mera timmar. MEN till min överraskning hade de möjlighet att erbjuda heltidsjobb om jag så ville!!! Helt otroligt. Så nu kommer jag att befinna mej i Sjundeå ons-fre denna vecka för att prova vad jag gillar jobbet som heltid och att personalen där skall få en kännsla av mej, helt huippu! Förmiddagen kommer jag alltså att fungera som skolgångsbiträde och från 12-17 fungerar jag som eftisledare :) Just nu känns detta jätte bra och ser verkligen framemot inkommande dagarna! 

Imorgon blir det morgondate med Nea och hennes barn, sedan skall nicholas hår äntligen klippas kl 15 i Salon Bonito varefter jag styr bilen till Hangö för att dra lite jumppa (45min bike + 45min body), happy tuesday everyone!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela