kristaaaa.blogg.se

En brud från Karis som är mamma till finaste Nicholas och sambo till Stefan, även kallad Schöne. Jobbar som skolgångsbiträde samt eftisledare i en finsk skola i Sjundeå. Skriver om min vardag som består av vänner, familj och motion.

1 års kalas

Publicerad 2013-06-15 22:26:33 i Allmänt,

Stressade helt i onödan att mina bakverk inte skulle räcka till för allt räckte mer än bra!

• 1 smörgåskaka
• 2 gräddkakor (ena med chokladmousse + jordgubbar & andra med banan + jordgubbar)
• Mokkarutor som snälla Noora bakat
• Kanelbullar
• Kex

Där var allt vad jag hade och bjuda på idag, smörgåskakan var enligt receptet för 20 pers och gräddkakorna var i normal storlek. Bullar tinade jag från frysen ca 15 st och mokkarutorna var bakade på en plåt. Vuxna var vi idag ca 22 st med jag och sambon inräknade.
Imorgon blir det sambons kusins konfirmation och hoppeligen får vi mera kaffegäster imorgonkväll så att det inte behövs slängas bort allför mycket mat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela