kristaaaa.blogg.se

En brud från Karis som är mamma till finaste Nicholas och sambo till Stefan, även kallad Schöne. Jobbar som skolgångsbiträde samt eftisledare i en finsk skola i Sjundeå. Skriver om min vardag som består av vänner, familj och motion.

Juldagen och efterlängtat jullov

Publicerad 2013-12-25 22:27:28 i Allmänt,

Då var åter en jul förbi. Man stressar så tusan alltid inför julen och så fort som den är förbi så undrar man nog om det är värt det? Men det är det väl eftersom julen som tur endast är en gång i året. 


Som sagt så är jag en av dom stressade och därför inte hunnit uppdatera ett dugg. Så ovan i bilden längst till vänster och högst upp kan ni se lite gåvor jag fått av härliga elever på jobbet, såå otroligt snällt av dem! Nedan gåvorna kan ni se en julblomma som också var en gåva av en väldigt snäll människa som överraska mej totalt och piggade upp min dag, tack snälla du! Granen på bilden är vår julgran som blev pyntad på fredagen innan julafton. Vi tycker den är fin trots att många tycker att plastgran förstör julstämningen. Nästa år skulle det nog ändå vara som önskemål att få en vit julgran med bland annat röda bollar. 
From idag har jag officiellt jullov fram till 7.1.2014 eftersom jag varit i kisakeskus på jobb typ hela dagen idag varefter det blev julmiddag hos svärmor och svärfar. Förutom den stora julstädningen här hemma har jag även i år lagat hemgjord morot- och kålrotslåda, vilka blev helt goda i år igen. Som efterrät blev det jordgubbs parfait och kladdkaka, den efternämnda lagades pga mina två kusiners önskemål. 

Nicholas hade 40,1 graders feber dagen innan afton men som tur fick han vara feberfri på julen. Och han var inte ett dugg rädd för gubben 😊 iställer var han duktig och följde in honom med att hålla i handen och vinkade glatt både när julgubben kom och for. ❤️


I bilden kan ni även se en av mina julklappar jag fick av sambon, 2 st biljetter till Cheek 22.8 @ Olympiastadion!! Något jag aldrig kunnat förvänta mej och så otroligt glad jag blev! Imorgon på morgonen skall det bli tomtegröt som morgonmål, länk med hunden och lite försenad julbastu med familjen. 

God fortsättning på julen! 💝

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela