kristaaaa.blogg.se

En brud från Karis som är mamma till finaste Nicholas och sambo till Stefan, även kallad Schöne. Jobbar som skolgångsbiträde samt eftisledare i en finsk skola i Sjundeå. Skriver om min vardag som består av vänner, familj och motion.

Kaotisk dag och hysterisk kille

Publicerad 2013-08-29 21:57:17 i Allmänt,

Idag har det varit en hektisk dag. På morgonen när vi vaknade var nicholas inte längre het efter att jag lagt 2 suppare åt honom under natten. Ännu igårkväll hade han 40,4 grader feber via baken mätt förståss och han var inte nära på sej själv. När jag märkte att han var svalare om kroppen och var mer lik sej själv tänkte jag att "jess, han börjar bli bättre". Vi fick igår order av läkaren att idag gå och kolla crp värdet igen för att garantera att det inte börjat stiga. Det var så nära på att jag inte alls skulle ha åkt med honom dit eftersom han verkade bättre men bestämde mej för att gå ändå för att vi fått sådana order. 15 minuter senare efter att en amatör skötare tagit snabb crp ringde en annan skötare och sa att vi måsta besöka läkaren snarast för att få en remiss till ekenäs sjukhuset eftersom hans crp värde nu var 68. Så jag försökte få i honom lite mat, utan att lyckas varefter vi åkte via hälsocentralen till sjukhuset (barnpolin). När vi anlände in i läkarens rum på hvc var nicholas så skräckslagen av allt pickas + övertrött så han skrek som aldrig förut ända tills vi gick ut därifrån, samma fortsatte i sjukhuset. I sjukhuset skulle han vägas och mätas men det var omöjligt då han var livrädd för tanten med sjukhusrocken. Sedan fortsatte vi via läkaren till labben var han var lika hysterisk då han ens såg någon av personalen. Fortsatte färden till röntgen avdelningen och tog lungröntgen vilket gick bra då skötaren inte visade sej för han. Gick ännu ner via barnpolin för att ta en granskningstid till måndagen och ge kisiprovet som var rent. Via apoteket kom vi hem, jag iväg på jobb till kl 17 och hemma ca 21.30
Så nu hoppas jag på en mindre kaotisk dag imorgon, nedan en bild på lilla N som satt så nöjd i matbordet imorse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela