kristaaaa.blogg.se

En brud från Karis som är mamma till finaste Nicholas och sambo till Stefan, även kallad Schöne. Jobbar som skolgångsbiträde samt eftisledare i en finsk skola i Sjundeå. Skriver om min vardag som består av vänner, familj och motion.

Välkommen snö!

Publicerad 2014-01-14 20:59:37 i Allmänt,

Vardagen har återkommit som sagt, tungt har det varit att stiga upp före 7.00 då det ösregnat dygnet runt och varit mörkt från morgon till kväll. Men nu när det är -15 grader och lite snö på marken känns livet genast lite lättare, jag njuter trots kölden.
Förutom vanilga jobbet har jag hållit en hel del jumppor inom senaste veckan och så känns det också, kroppen är totalt fast!

rumpa-mage 60 min på lördag
bike 60 min igår
rumpa-mage 60 min idag

och ännu en bike 60 imorgon varefter det skall bli skönt med några dagars vila som hoppeligen innebär några powerwalkar eller länk.

Har varit på ett fysio besök via jobbet och skall imorgon på andra besöket. Fysioterapeuten menade att jag inte har någon discbrock utan bara en över rörlig ryggrad som söker sej ur plats nu och då, varför även kiropraktik besöket har hjälpt. Har nu varit så försiktig gämed ryggen att hon gav mej olika rörlighets övningar för nedreryggen och höften eftersom höften antagligen blivit inflammerad pga ryggen. Övningarna har verkligen hjälpt och både ryggen och höften känns helt okej för tillfället.

några bilder nedan från söndagens utevistelse








råkade få en perfekt "tilannekuva" på nicholas då han blev ledsen :D

Sov gott för det skall jag göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela