kristaaaa.blogg.se

En brud från Karis som är mamma till finaste Nicholas och sambo till Stefan, även kallad Schöne. Jobbar som skolgångsbiträde samt eftisledare i en finsk skola i Sjundeå. Skriver om min vardag som består av vänner, familj och motion.

trött på att vara sjuk

Publicerad 2014-01-21 10:16:59 i Allmänt,

Sjuk IGEN. Inget allvarligt, bara något jäkla virus. Så nu skall det vilas ännu t.om morgondagen och hoppas på att flunssan och hostan blivit bättre och att febern är bortrest så att jag får fara på jobb igen på torsdag.. Blir ju tokig av att vara hemma 24/7.
Dessutom skulle jag ikväll inleda mina studier:

"Yrkesexamen för ledare för skolgång och morgon- och eftermiddagsverksamhet"

vid Axxell i Karis. Där kommer jag att befinna mej så gott som varje tisdag kväll 17-20.00 hela våren. Jännä!

Nicholas var på 1,5 års granskning annars 17.12 och då var han 11,3kg 83,5cm. Senaste månaderna har han betett sej som en liten apa eftersom han försöker härma precis allt vad man säger. Kommer ganska myky ord nu, både på svenska och finska men svenskan är fortfarande starkare och det språket han mera använder. Fortfarande en glad pojke men man märker dag för dag bättre, att han också har en egen vilja. Lugnat sej också en hel del, klättrar inte längre överallt och helatiden och kan till och med sitta med oss i soffan och mysa en stund vilket han inte tidigare haft tålamod till. Väldigt god liten filur. <3



Kommentarer

Postat av: Seija

Publicerad 2014-01-21 11:15:21

Mommos glada goooda <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela